Július Žatko: Ako v ProCare hľadajú aj nehľadajú lekára zároveň

Moja stará mama v Topoľčanoch chodí po lekároch. Skoro ráno (rozumej o 05:00 hod.) musí ísť do nemocnice, aby sa stihla zapísať na zoznam, kde už sestrička napísala niekoľko mien. Ja som sa rozhodol, že si to zariadim inak.

Aj kvôli práci som sa rozhodol, že si priplatím a na vyšetrenia využijem služby súkromného zdravotného zariadenia ProCare, ktoré má v Bratislave, kde pracujem, viacero pobočiek. Viac-menej úspešne sme to spolu ťahali niekoľko rokov. Až do apríla tohto roku, kedy som sa dozvedel, že moja alergologička u nich v poliklinike skončila. Poviete si, je tam toho, veď sa nájde iná.

Nájsť alergológa, ktorý vezme nového pacienta, nie je jednoduché. Problém je v prípade, ak človek užíva pravidelne lieky. Obvodný lekár v tomto prípade môže predpísať lieky aj miesto špecialistu, ale iba v istom časovom úseku od posledného vyšetrenia u špecialistu. Odchod špecialistu zo zariadenia v tomto prípade znamená vážny problém, pretože ak nemá pacient prerušiť liečbu, potrebuje čo najskôr nájsť nového špecialistu, ktorý sa ho ujme.

Na to, že ProCare sa hrdí “komplexným manažmentom pacienta”, toho v mojom prípade ohľadom alergológa zatiaľ veľa nezmanažovali. Už len samotný fakt, že môj lekár u nich skončil, by mal byť pre nich impulzom, aby dali dotknutým pacientom odchádzajúceho špecialistu vedieť, že sa práve dostávajú do problému. Ide predsa o desiatky pacientov, ktorí potrebujú zohnať nového špecialistu. Nebyť môjjho telefonátu  na ich infolinku, ani neviem, že už nemám lekára. Podotýkam, na rozdiel od “bezplatnej” statrostlivosti túto neschopnosť navyše ProCare platím.

Dozvedel som sa, že ProCare má síce aj ďalších alergológov, ale tí nových pacientov neberú. A sme opäť doma. Od zariadenia typu ProCare by som čakal, že ponúkne svojim pacientom služby iných špecialistov popri tom, ako bude aktívne a intenzívne hľadať nového špecialistu. Z času na čas prevetrám infolinku a pýtam sa operátorov, či hľadajú lekára. Odpoveď je klasická, že sa snažia, ale zatiaľ nikoho nezohnali.

Nuž, neviem, čo si mám o tom myslieť. V rozpore s tým je totiž fakt, že na stránke ProCare v časti Kariéra hľadajú do siete ProCare iba jedného, JEDINÉHO, lekára a to – stomatológa. A to do Prešova… Tak hľadajú, alebo nehľadajú nového alergológa?

Som sklamaný. Keby som si v ProCare kupoval rožky a ako bonus mám od nich alergológa, bolo by to iné. Ja som si u nich priplatil, aj za to, že sa môžem objednať na konkrétny čas, ale zisťujem, že ProCare má zrejme svoje najlepšie obdobie už za sebou. Inak si totiž neviem vysvetliť ani fakt, že mi operátor pri niektorom z mojich telefonátov odporučil, aby som si zohnal alergológa niekde inde. Je to v poriadku? Tak hľadajú, či nehľadajú? Milý pacient, aj si zaplať, aj si hľadaj lekára sám…

ProCare možno kedysi vzniklo od spojenia Profesional Care, ale v poslednom čase to u nich zaváňa skôr posunom k ProKar – profesionállny kar. Síce stále platí, že priestor polikliník vyzerajú pekne, pod pekným obalom to však nepríjemne hnije a zapácha. A Ty, pacient? O Teba predsa vôbec nejde. Tak sa snaž a šup-šup, hľadaj si lekára sám. Veď my Ťa zatiaľ (z)manažujeme…

***Autor je človekom, ktorý rád chodí do prírody, spoznáva nové krajiny, má rád ľudí a poteší ho úsmev. Je známy kritickým prístupom k veciam, ktoré by mali správne fungovať a nefungujú. Text pôvodne vyšiel na bologoch SME.SK.***

Počkajte prosím...

Odoberať EuroRešpekt

Chcete byť informovaní o najnovších článkoch EuroRešpektu?