Autodopravcovia uvoľnili prejazdy cez hraničné priechody, aby mohli rokovať o svojich požiadavkách

sita

Podpreseda Únie autodopravcov Slovenska Stanislav Skala informoval, že po uvoľnení ciest sú pripravení rokovať s premiérom. V štrajku trvajúcom siedmy deň pokračujú.

Autodopravcovia uvoľnili prejazdy na cestách cez hraničné priechody aj pre nákladnú dopravu, aby mohli rokovať o svojich požiadavkách. Podpredseda Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) Stanislav Skala v pondelok informoval, že po zrušení blokovania priechodov kamiónmi sú pripravení na rokovanie s predsedom vlády. V štrajku trvajúcom siedmy deň však naďalej pokračujú. Rokovanie s autodopravcami predtým podmienil premiér Peter Pellegrini po stretnutí so štyrmi ministrami a policajným prezidentom tým, že hraničné priechody budú opäť voľne prejazdné a cestná premávka bude plynulá.

“Podmienka je splnená, kolegovia uvoľnili prejazd kamiónov a v tejto chvíli čakáme pozvanie od pána premiéra a príslušných ministrov, aby sme si mohli navrhované požiadavky prebrať za rokovacím stolom,” povedal prezident Združenia cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia Pavol Jančovič. Skala uviedol, že rokovanie s premiérom by sa mohlo uskutočniť ešte v pondelok. Predseda vlády totiž uviedol, že do hodiny po uvoľnení hraničných priechodov sú spolu s ministrami ochotní rokovať s autodopravcami.

Kamióny podľa zástupcu UNAS zostávajú pri hraničných priechodoch napriek uvoľneniu ich prejazdnosti. Skala povedal, že stále trvajú na svojich požiadavkách, okrem zníženia dane z motorových vozidiel o 50 % aj na pozastavení výberu mýta. “Uvidíme, až sa predĺži zmluva na mýtny systém, podľa toho sa potom zariadime,” uviedol Skala s tým, že právoplatnosť zmluvy o mýte by mal posúdiť právnik. Premiér po rokovaní s ministrami na úrade vlády označil požiadavku UNAS na vypnutie mýtneho systému za absolútne scestnú a neprijateľnú, pričom vylúčil o tom rokovať. Za možné označil rokovanie o iných požiadavkách autodopravcov, napríklad o zľavách z mýtnych sadzieb či o zrušení zdaňovania vreckového pri pracovných cestách vodičov.

Šéf ČESMAD Slovakia pripomenul, že na potrebu zníženia dane z motorových vozidiel upozorňujú dlhodobo, keďže na Slovensku je druhá najvyššia v Európskej únii. “To už desať rokov malo byť odstránené. Máme tu anomáliu v podobe zdaňovania vreckového, ide o cestovné náhrady, nikde na svete také niečo nefunguje,” poznamenal Jančovič. Požadujú tiež zavedenie zliav z mýtnych sadzieb od prvého najazdeného kilometra, nie až po prejdení desaťtisíc kilometrov. “To je možné nariadením vlády a ešte zasadá budúci týždeň parlament. Považujeme tieto požiadavky za splniteľné a veríme, že tým sa cestným dopravcom podarí aspoň trošku nadýchnuť v tomto marazme,” dodal Jančovič.

Požiadavka autodopravcov na zastavenie výberu mýta je podľa premiéra absolútne neprijateľná

Súvisiace články

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info

Cookies