ČESKO: Tomio Okamura sa ostro ohradil proti tvrdeniu, že by svoje hnutie tuneloval. Sporných je 7,4 milióna českých korún

Predseda hnutia Sloboda a priama demokracia (SPD) Tomio Okamura sa ostro ohradil proti tvrdeniu, že by svoje hnutie tuneloval. SPD totiž zaplatila 7,4 miliónov korún na reklamnú kampaň firme, ktorá nie je moc známa, ale osoby v nej zainteresované naopak sú. Tvrdia EuroZprávy.cz.

Podľa portálu Eurozprávy.cz z transparentného účtu SPD bolo 20. januára tohto roku postupne zaslaných 4 477 000, – 2 904 000, –  českých korún firme PLAY NET a.s. Prvá suma bola za mediálne zastúpenie a poradenstvo v oblasti PR a druhá platba za analytickú činnosť. “Obe tieto platby išli mediálnej agentúre PLAY NET, ktorá pre hnutie zaisťovala analýzy voličského elektorátu, analýzu volebnej kampane, medialáne, strategické plánovanie kampane a analýzy reakcií na zmeny vnímania voličov,” konštatoval v stredu na svojom facebookovom profile Tomio Okamura.

“S touto agentúrou nemám osobne nič spoločné. Sú to služby, ktoré si zabezpečuje každá veľká politická strana. A výsledky volieb ukázali, že naša kampaň prebehla výborne,” dodal predseda hnutia SPD s tým, že výdavky boli ďaleko nižšie, než v prípade iných strán. O čo teda ide? Okamura sa sťažuje, že ide “hnusnú novinársku kampaň” proti SPD zo strany niektorých médií, pokračujú EuroZprávy.

MF Dnes zistila, že firma PLAY NET vôbec nie je veľký hráč na trhu. Čiastku, ktorú navyše od hnutia SPD inkasovala, teda spolu necelých 7,4 miliónov korún, je pre firmu poriadny balík, keďže jej príjmy za posledné tri roky robia zhruba 1,3 milióna korún. Čo je na firme tak zvláštneho, hoci je, ako Okamura správne podotýka, zverejnená na transparentnom účte hnutie? Firmu podľa zistenia vlastní Jan Fulín, ktorý je majiteľom agentúry pre výskum verejnej mienky SANEP, pokračujú EuroZprávy.cz

Vo firme PLAY NET sa pracovníci odkazujú na konateľa Radomíra Pekárka, ako jediného člena predstavenstva. Pekárek je redaktorom alternatívnych spravodajských serverov a v súčasnosti je šéfredaktor prvnizpravy.cz, teda webu, ktorého spoluvlastníkom je spomínaný Fulín.

Podľa MF DNES sú Pekárek a Fulín tiež zakladajúci členovia TV Barrandov, ktorá nepatrí medzi Okamurom nenávidená médiá.

Agentúra SANEP niekoľkokrát žalovala ďalšie agentúry kvôli ich kritike, že postupy firmy SANEP nie sú založené na uznávaných štandardoch kvality. Na súdoch však firma opakovane boj prehrala.

 

Súvisiace články

ČESKO: Porozprávajme sa Andrej, napísal taliansky premiér Babišovi. Chce prebrať migráciu

redakčný výber

ČESKO: Kardinál Duka žaluje divadlo za Ježiša, ktorý znásilňuje moslimskú ženu

redakčný výber

Babiš zažaloval Slovensko na Európskom súde pre ľudské práva

redakčný výber
Načítam....

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Viac info

Privacy & Cookies Policy