Človek, ktorý na jednej strane vyrába elektromobily čoby stelesnenie čistej mobility, ktorý zachráni všetko životné prostredie, by si predsa mohol občas dovoliť poslať do vesmíru najakú tú raketu. Elektromobilov už predal, takže v priemere by jeho bilancia mala byť stále pozitívna. Tak jednoduché to ale není.
Elektromobily síce majú nulové emisie v mieste prevádzky, lenže v konečnom dôsledku veľmi záleží na tom, z čoho elektrickú energiu vyrobíte. Taký Tesla Model S spotrebuje zhruba 20 kWh / 100 km, čo v kontexte energetického mixu (1170 gramov CO2 / kWh) vychádza na produkciu CO2 234 g / km – a teda priemernú spotrebu zhruba 10 l / 100 km. Takže vlastne žiadna čistá mobilita, ale naopak horší pomer ako u takej škodovky. Ročná prevádzka programu SpaceX s pravidelnými štartmi každé dva týždne by bol ekvivalentom len 850 exemplárov Tesly Model S.
Toto je názorný príklad ako sa opäť zneužíva len dôverčivosť ľudí a tzv. “zachraňovanie planéty” je len obyčajný marketing…. ktorému sme naleteli!
Taktiež zaujímavá je tiež skutočnosť, že Elon Musk na jednej strane vyrába elektromobily, o ktorých sa niekedy hovorí, že majú nulovú spotrebu, na druhej strane chce vo veľkom prevádzkovať rakety, kde hodnota spotreby síce tiež má veľa núl, ale nulová vážne nie je. Vzhľadom k teoretickému počtu 26 štartov rakiet Falcon Heavy vychádza jeden štart na 154 ton CO2. K vypnutiu dvoch hlavných motorov pri utorkovom teste došlo vo výške 61 km. Na jeden kilometer teda raketa Falcon Heavy vyprodukovala 2,5 milióna gramov CO2, čo nám dáva krásnu spotrebu 11 000 litrov benzínu na 100 km. Samozrejme ide o veľmi zjednodušený výpočet, pretože prostredný nosič pokračoval do väčšej výšky a spotreba sa v priebehu letu mení, avšak pre predstavu by to mohlo stačiť.