Frešo si kampaň na župana robil pravdepodobne za peniaze samosprávneho kraja. Zmluvy na objednávky nie sú verejne dostupné

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) sa podľa objednávok a faktúr poriadne zameral na komunikáciu a propagovanie svojej činnosti. Hoci rozpočet marketingu a propagácie bol na vlaňajší rok 600-tisíc eur, zdá sa, že pri tejto sume neostalo. Kauzu otvorila novinárka PLUS 7 dní Juliána Bieliková . 

Podľa nej z objednávok, ktoré sa dajú nájsť na stránke kraja, vidno, že veľký dôraz kládol kraj najmä na sociálne siete. Spolu šesťkrát od apríla 2016 objednával sponzorovanie stránky BSK na Facebooku. Sumy sa rôznili. Koncom vlaňajšieho januára objednali službu za 19,6 tisíca, v marci za 13,5 tisíca, v máji za 14-tisíc a v júli za 12,8 tisíca eur.

Stránka kraja má takmer 45-tisíc fanúšikov. Na sponzorovanie facebookovej stránky mávajú aj komerčné firmy často nižší rozpočet. „Suma na propagáciu na Facebooku bola neobhájiteľne vysoká,“ vraví hovorkyňa župy. Drobovo vedenie sa preto dušuje, že v novom rozpočte budú sumy na túto položku niekoľkonásobne nižšie. „Nový župan sa bude detailne pýtať bývalého župana Pavla Freša na účelovosť a dôvody,“ tvrdia ľudia okolo nového župana Juraja Drobu .

Podľa Petra Húsku –  Frešovho človeka na Bratislavskom kraji, ako informuje portál aktualne.sk, Facebook využívali hlavne na informovanie o podujatiach, stave a príprave projektov Akčného plánu a plánu hospodárskeho a sociálneho rozvoja a europrojektov, kde je povinná medializácia. „Toto je komunikačný nástroj, ktorý funguje a dá sa vyhodnotiť. Platenou reklamou dosahoval kraj, samozrejme, väčší a adresnejší zásah a bola to naša oficiálna komunikácia. Okrem toho sme dosiahli nárast publika, ktorý má Bratislavský kraj spomedzi všetkých najvyšší práve intenzívnym využívaním sociálnych sietí. Je to moderný a už štandardizovaný nástroj aj pre verejnú správu. Často sme Facebook využívali na komunikovanie protiextrémistických projektov,“ reaguje Húska.

Na webe kraja sa síce dajú nájsť objednávky na jednotlivé zákazky, horšie je to však so zmluvami. Vyhľadávať sa z akéhosi dôvodu nedajú.

Plniť sa pritom môže len zmluva, ktorá bola zverejnená. Ťažko teda zhodnotiť jednotlivé ceny za dodané výkony. Objednávky totiž opisujú jednotlivé zákazky relatívne stroho. „Všetky zmluvy, objednávky a faktúry musia byť povinne zverejnené na webovej stránke v sekcii Register zmlúv a faktúr. Pretože je však stránka neprehľadná a zbytočne zložitá, vedenie pripravuje nový web, ktorý bude jednoduchý, prehľadný, aby tam každý našiel, čo hľadá,“sľubuje Forman z týmu Juraja Drobu.

Súvisiace články

MIMORIADNA SPRÁVA: Ficov Bašternákov byt sa mení na štátny. Ladislav Bašternák do konca týždňa nastúpi do väzenia

Aneta Leitmanová

Dôchodkový vek na Slovensku sa bude zverejňovať päť rokov dopredu

redakčný výber

Prekvapením v Piešťanoch je kandidatúra bývalého diplomata Stanislava Polonského za Národnú koalíciu

Roman Suchý
Načítam....

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Viac info

Privacy & Cookies Policy