KAUZA: Vyšetrovanie hlavného kontrolóra Detvy, ktorý si vzal na mušku mestskú eseročku, naberá na intenzite.

“Technické služby mesta Detva pitvané dlhmi majú totiž podľa výsledkov vyšetrovania bývalého policajta zarobené na poriadny problém. Stopy tentoraz vedú doslova až pred brány prominentov mesta. Čo má teda primátorova sestra, mocný podnikateľ a kotlebovec, kontroverzný šéf miestneho hokeja či hlavný ekonóm Detvy spoločné s rozkrádačkami v potápajúcej sa eseročke?” – pýta sa portál aktualne.sk, ktorý prináša pohľad do diania v Detve.

Samotnú kauza okolo mocných v malom mestečku objavil pôvodne PAVEL KNAPKO z  PLUS 7 DNÍ. : “kontrolór mesta Rastislav Gonda, ktorý sa chystá pichnúť do osieho hniezda, sa začal vŕtať na podnet poslancov v špinavej bielizni mestskej eseročky.” – píše Knapko. 

Podľa aktualne.sk, ktoré jeho pôvodnú investigatívnu reprtáž prebralo sa “Technické služby (TS) v rukách bývalého konateľa Juraja Bystrianskeho sa rekordne zadlžili nielen u súkromníkov, ale aj štátu, vrchnosť musí najnovšie žehliť ďalšie zakopnutie. Portfólio povinností eseročky sa pohybuje od spravovania zimného štadióna cez kosenie a likvidáciu odpadu až po plátanie miestnych deravých komunikácií. Práve vozový park firmy si vzal už tretíkrát na mušku hlavný kontrolór mesta a zdá sa, že mravčia práca priniesla svoje ovocie.”

Aktualne.sk prinášajú aj názor hlavného kontrolóra Detvy Gondu: „Posledná kontrola sa vykonávala za obdobie od roku 2014 po rok 2017. Ako pre kontrolóra bolo pre mňa dôležité preukázať, že mestskej spoločnosti vznikli škody,“ vysvetľuje Gonda opierajúc sa o bránu svojho rodinného domu v širšom centre Detvy.”

Napriek tomu, že čerpá dovolenku a svoj voľný čas venuje rodine, keď príde reč na vyšetrovanie, po minútach prehovárania je o ňom ochotný hovoriť.

„Chcel som zistiť, či niekto neokráda Technické služby. Zaujímalo ma, či výkony mestských vozidiel boli zaplatené a riadne vyúčtované,“opisuje pre aktualne.sk

Vyšetrovaním poverili Gondu mestskí poslanci, ktorí podozrievali mestskú firmu, že jej vozidlá až pričasto zablúdili mimo oficiálnych trás a pripravovali tak eseročku o zisky.

“Každé motorové vozidlo patriace TS Detva malo záznam o prevádzke, do ktorého na začiatku dňa mal nadriadený nadiktovať, kam má ísť. Šofér si to mal poznačiť a vedúci podpísať. Na základe týchto príkazov vodič išiel tam a tam a toľko a toľko kilometrov,“ objasňuje hlavný kontrolór pre spomínaný portál, ako mali výjazdy mestských áut fungovať podľa ideálneho a zákonného scenára.

Ako píše aktualne.sk:

“Najtvrdším orieškom bolo pre Gondu dokázať, po akých trasách vozidlá čierne jazdy vykonávali. S rovnakým problémom zápasil pri prvých dvoch kontrolách. Nakoniec po vlne naliehania šéfstvo eseročky priznalo nepatrné chyby. „Až potom mi povedali, že tri autá majú zabudované GPS zariadenie. Kontrola spočívala v tom, že som si zobral príkazy na jazdu a denné záznamy vozidiel a po jednotlivých dňoch som to kontroloval s GPS. Pri tomto porovnávaní som zistil rôzne nejasnosti,“ opisuje spôsob práce bývalý policajt. Výsledkom zisťovania bolo viac ako 40 nevyúčtovaných jázd.”

Po oficiálnom programe šoférov prichádzali na rad tajné výjazdy. Gondu nenechali výsledky vyšetrovania chladným. Bývalý policajt na základe vlastnej kontroly podal trestné oznámenie. „V tomto prípade sa začalo trestné stíhanie pre prečin neoprávneného používania cudzieho motorového vozidla. Prípad je v štádiu vyšetrovania a ešte nebudeme poskytovať podrobnejšie informácie,“podčiarkla krajská hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Banskej Bystrici Mária Faltániová. Juraj Bystriansky, ktorý v rokoch rozmachu čiernych jázd šéfoval Technickým službám, sám priznal, že v tom čase pod strechou mestskej firmy nebolo všetko s kostolným poriadkom.”, pokračuje článok na aktualne.sk.

„Určité pochybenia tam boli. V niektorých prípadoch svojvoľne poslal našich šoférov na rôzne miesta aj jeden náš zamestnanec, ktorého nechcem menovať. Ja som o tom vedel, pretože on chcel pomôcť niektorým ľuďom u nás v Detve. V niektorých situáciách pochybila pri fakturácii aj naša účtovníčka. Rozvozov sme ročne urobili naozaj fúru, treba však priznať, že nie všetko bolo v oficiálnych záznamoch, to je pravda,“ prekvapil úprimnosťou exšéf eseročky. Priznal, že sa už od akýchkoľvek funkcií v samospráve drží čo najďalej. „Už som mal toho plné zuby. Chcel som len pomôcť a koniec koncov som na to doplatil len ja,“ podčiarkol pre aktualne.sk

Bystrianskeho priamy nadriadený, ktorým je primátor Ján Šufliarsky, priamo zodpovedný za chaos vnútri firmy, sa pre PLUS 7 DNÍ k téme do uzávierky nevyjadril. Bystrianskeho nástupca Jozef Malatinec priznal, že zadlženú eseročku nebude také ľahké postaviť na nohy. „Urobili sme viacero opatrení, zároveň budeme situáciu riešiť vymáhaním škody od konkrétnych ľudí, ku ktorým sa tieto jazdy vykonávali. Na tieto adresy sa budú posielať faktúry na preplatenie. To už rieši náš právnik,“ poodhalil nový šéf v podrobnej reportáži, ktorú si môžete prečítať celú tu.

 

Súvisiace články

MIMORIADNA SPRÁVA: Ficov Bašternákov byt sa mení na štátny. Ladislav Bašternák do konca týždňa nastúpi do väzenia

Aneta Leitmanová

Dôchodkový vek na Slovensku sa bude zverejňovať päť rokov dopredu

redakčný výber

Prekvapením v Piešťanoch je kandidatúra bývalého diplomata Stanislava Polonského za Národnú koalíciu

Roman Suchý
Načítam....

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Viac info

Privacy & Cookies Policy