NDS podpísala zmluvu so zhotoviteľom úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna

sita

Vyše deväťkilometrový úsek R2 postaví združenie na čele so spoločnosťou Doprastav za zmluvnú cenu viac ako 232 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty. Stavebné práce sú plánované na štyri roky, budú financované zo štátneho rozpočtu.

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) podpísala zmluvu so zhotoviteľom úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna v dĺžke vyše deväť kilometrov. Úsek postaví združenie na čele so spoločnosťou Doprastav, a. s., Bratislava za 232,15 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Stavebné práce sú plánované na štyri roky a budú financované zo štátneho rozpočtu. Motoristi by teda mali využívať tento úsek R2 v roku 2024. Ako v piatok informovala NDS, víťaz vzišiel z historicky prvej verejnej súťaže s hodnotením ponúk podľa viacerých kritérií.

Ďalšími členmi skupiny vybraného zhotoviteľa sú spoločnosti Strabag, s. r. o., Bratislava, Eurovia SK, a. s., Košice a Eurovia CS, a. s., Praha. Predpokladaná cena výstavby bola 234,08 mil. eur bez DPH. Námietky a odvolanie oddialili ukončenie súťaže vyhlásenej ešte v júli 2018. NDS vyhodnotila v tendri na stavbu R2 Kriváň – Mýtna ponuky štyroch uchádzačov, pričom rozhodoval najlepší pomer ceny a kvality. Vlani v júni prijala ponuku slovensko-českej skupiny dodávateľov na čele s Doprastavom, a to na základe druhej najnižšej ceny. V jej prospech rozhodli kvalitatívne kritériá a najvyšší počet bodov (94,33).

“Začiatok trasy tohto 9 kilometrov dlhého úseku nadväzuje na predchádzajúci úsek R2 Pstruša – Kriváň v dočasne upravenej mimoúrovňovej križovatke Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce, ktorý je vo výstavbe (od leta 2019),” uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Ide o technicky náročný úsek, ktorého súčasťou bude päť kilometrov dlhá mostná estakáda v údolí Krivánskeho potoka. “Táto estakáda je situovaná vo výške 15 až 45 metrov ponad trasu cesty I/16, v tesnej blízkosti vysokého napätia a existujúcej zástavby,” priblížila Michalová. Hlavným účelom úseku je podľa NDS výstavba kvalitnej a kapacitne vyhovujúcej rýchlostnej cesty, ktorá preberie všetku tranzitnú dopravu ako aj funkciu medzinárodného cestného ťahu. “Existujúca cesta I/16 po odľahčení od tranzitnej dopravy bude prevádzať dopravu medzi sídelnými útvarmi na dopravnej osi a bude slúžiť pre premávku vozidiel vylúčených z premávky po rýchlostnej ceste,” poznamenala Michalová.

Motoristi po dobudovaní R2 získajú súvislé diaľničné spojenie medzi Bratislavou a Lučencom (po D1 do Trnavy a R1 do Zvolena) s výnimkou úseku R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ. “Úsek Kriváň – Mýtna prispeje k významnému predĺženiu súvislej siete rýchlostných ciest predovšetkým v smere na východ od Zvolena v polohe južného rýchlostného cestného ťahu na východné Slovensko. Vo výstavbe je aktuálne aj nadväzujúci úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce, ktorý bude motoristom slúžiť v roku 2021,” dodala Michalová. Vodiči tak budú mať k dispozícii ďalších takmer 23 kilometrov rýchlostnej cesty. Ďalšie nové úseky R2 pribudnú v najbližších rokoch, keďže v súťaži na zhotoviteľa stavebných prác sú diela R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou s tunelom Soroška a R2 Košické Oľšany – Košice, Šaca.

Najnižšiu cenu v tendri navrhlo taliansko-slovenské združenie ICM, S. p. A., Vicenza a Váhostav – SK, a. s., Bratislava, a to 209,5 mil. eur bez DPH. Získalo 91,94 bodu, teda menej ako skupina na čele s Doprastavom. Slovensko-česko-francúzske združenie na čele so spoločnosťou SMS, a. s., Banská Bystrica navrhlo cenu 271,26 mil. eur bez DPH (90 bodov) a ďalšie taliansko-slovenské združenie vedené spoločnosťou INC, predložilo ponuku vo výške 253,29 mil. eur bez DPH (65,06 bodu). Rada Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) nedávno zastavila konanie o odvolaní neúspešného uchádzača vo verejnej súťaži na výstavbu R2 Kriváň – Mýtna. Zdôvodnila to tým, že doručené odvolanie nepodala oprávnená osoba, a preto bola povinná konanie o odvolaní zastaviť. Taliansko-slovenské združenie spoločností INC, S. p. A., Cesty SK, s. r. o. a CEDIS, s. r. o., ktoré skončilo v tendri na poslednom štvrtom mieste, sa vlani v decembri odvolalo proti rozhodnutiu ÚVO, ktorý predtým zamietol opakované námietky uchádzača proti opätovnému vyhodnoteniu ponúk. NDS označila tieto námietky za obštrukciu.

Súvisiace články

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info

Cookies