OĽANO: RTVS nie je v čase predvolebnej kampane vo vzťahu k vládnej SNS objektívna

sita

Tento týždeň v médiách rezonovala zverejnená komunikácia medzi šéfom parlamentu a obžalovanou v kauze vraždy Jána Kuciaka Alenou Zs. Podľa Čekovského (OĽaNO) správa vysielaním RTVS len „preletela“ ako nutnosť, o ktorej je potrebné informovať čo najmenej

To, čo predsedovi parlamentu Andrejovi Dankovi (SNS) škodí, sa v RTVS vysiela obmedzene a to, čo mu pomáha, má viac priestoru, než by bolo vhodné. Na dnešnej tlačovej besede hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) to konštatoval bývalý redaktor Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Kristián Čekovský. Podľa neho nie je RTVS v čase predvolebnej kampane vo vzťahu k vládnej SNS objektívna, ale nápomocná. Podpredsedníčka Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá Natália Milanová (OĽaNO) preto vyzvala Radu RTVS, aby sa touto situáciou začala zaoberať. Taktiež apelovala na generálneho riaditeľa RTVS Jaroslava Rezníka, aby v predvolebnom období prestal SNS pomáhať. Hnutie OĽaNO vyzvalo RTVS na vykonanie personálnych zmien vo vedení. RTVS pochybenie odmieta.

Tento týždeň v médiách rezonovala zverejnená komunikácia medzi šéfom parlamentu a obžalovanou v kauze vraždy Jána Kuciaka Alenou Zs. Podľa Čekovského správa vysielaním RTVS len „preletela“ ako nutnosť, o ktorej je potrebné informovať čo najmenej. „Mimoriadne sú zarážajúce aj najnovšie informácie o dianí v rozhlase. Pre nedostatok času na spracovanie bola v Rádiožurnále o 18:00 prečítaná iba strohá správa. Podľa informácií, ktoré máme, pre Nočný rádiožurnál bol príspevok pripravený, ale nie aj odvysielaný. V Rannom rádiožurnále takisto odvysielaný nebol, pričom ostatné udalosti z predchádzajúceho dňa opakovali,“ podotkol Čekovský.

Dodal, že podľa jeho zistení sa vedenie tejto téme nechcelo venovať, lebo ide o bulvárnu kauzu, ktorá zasahuje do súkromia Andreja Danka. „Vedenie spravodajstva RTVS sa tak spreneverilo verejnému záujmu a uprednostnilo súkromné politické záujmy predsedu SNS,“ konštatoval a dodal, že práve s týmto dianím zrejme súvisí aj odchod dvoch redaktorov z RTVS. Doplnil, že v poslednej dobe z RTVS odišlo 30 redaktorov.

Hovorkyňa RTVS Erika Rusnáková pre agentúru SITA uviedla, že RTVS informovala o súkromných nahrávkach aj s časťou zvukového záznamu a s relevantnými reakciami na viacerých spravodajských plochách v televíznom aj rozhlasovom vysielaní vo formátoch zodpovedajúcich verejnoprávnemu postaveniu RTVS. „Podobne ako iné médiá sme sa rozhodli nevenovať úplným intímnym detailom rozhovoru, ktoré sa netýkali výkonu verejnej moci,“ konštatovala. Dodala, že RTVS je verejnoprávna inštitúcia, ktorá si plní svoje povinnosti presne v súlade so zákonom, vysiela nestranne, vyvážene a objektívne. „Naďalej bude robiť všetko pre to, aby ani v tomto predvolebnom období nebola zatiahnutá do politickej kampane a nestala sa nástrojom propagácie ktoréhokoľvek kandidujúceho subjektu,“ uzavrela Rusnáková.

„Verejnoprávna RTVS je médium, na ktoré by sme sa mali spoliehať. Žiaľ, v posledných mesiacoch slúži na propagandistické účely,“ zdôraznila Milanová. Podľa nej, to ako voľby dopadnú, bude záležať aj od toho, ako budú médiá o stranách informovať.

Agentúra SITA o reakciu požiadala aj SNS.

Súvisiace články

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info

Cookies