Prezident Andrej Kiska hradil obe kampane cez spoločnosť KTAG. Podľa denníka SME Kiska klamal

Prezident SR Andrej Kiska hradil obe svoje prezidentské kampane, teda nielen neoficiálnu informačnú, ale aj oficiálnu, cez spoločnosť KTAG, ktorej je spolumajiteľom. Informovala o tom TV Markíza vo svojom večernom spravodajstve.Informuje portál INFO.SK.

Televízia sa pri tom opiera o faktúry za kampaň, ktoré má k dispozícii. Ich pravosť potvrdila aj kancelária prezidenta. „Andrej Kiska platil celú prezidentskú kampaň zo svojich peňazí, zo svojho účtu takým spôsobom, že ich previedol zo svojho súkromného účtu na účet spoločnosti KTAG, a to aj v rámci oficiálnej aj neoficiálnej kampane. A spoločnosť KTAG uhrádzala všetky faktúry médiám, ktoré zverejňovali kampaň Andreja Kisku,“ uviedol hovorca prezidenta Roman Krpelan. Spoločnosť KTAG teda podľa neho objednávala lepenie plagátov, reklamné služby či prieskum verejnej mienky, čiže zabezpečovala servis v rámci kampane, uviedla televízia.

Prezidentská kancelária zároveň poprela, že by prezident Kiska v doterajších vyjadreniach o financovaní kampane klamal.

 “Jeho hovorca Roman Krpelan teraz tvrdí, že z osobného účtu platil firme KTAG, ktorá ďalej platila faktúry za kampaň. Televízii ukázal bankové výpisy, ktoré to potvrdzujú. Vlani Krpelan tvrdil, že Kiska platil kampaň „z vlastných úspor a z financií, ktoré vložil do spoločnosti KTAG v roku 2005“, píše denník SME.

Podľa SME v oficiálnom výkaze pre ministerstvo financií Kiska píše iba to, že „celú propagáciu som si financoval z vlastných finančných prostriedkov“. Z toho nie je jasné, či si ju platil priamo alebo cez účet rodinnej firmy.

Predseda Smeru Robert Fico vo výkaze rozpísal, koľko peňazí Smer zaplatil za jeho kampaň priamo a koľko cez produkčnú firmu Uptown Production.

Fico naopak dodnes nezverejnil, koľko stála jeho informačná kampaň, teda pred zákonnom stanovenou lehotou.

Oficiálna kampaň sa začína 15 dní pred voľbami, kandidáti na ňu môžu minúť najviac 133-tisíc eur. V skutočnosti kampaň prebieha už mesiace predtým, táto časť sa nazýva informačná.

Krpelan odmieta, že by Kiska prešvihol limit pri oficiálnej kampani. Odvoláva sa na to, že ministerstvo financií kontroluje výkazy krížovo. Okrem kandidátov mu totiž musia hlásiť údaje aj médiá či firmy, ktoré prevádzkujú vonkajšiu reklamu.

„Suma sa musí zhodovať. Pri Andrejovi Kiskovi ministerstvo skonštatovalo, že všetko bolo v súlade so zákonom,“ povedal Krpelan.

Kiska na celú kampaň minul dokopy 1,3 milióna eur, z toho 130-tisíc eur pred prvým kolom a 121-tisíc eur pred druhým kolom volieb.

 

 

Súvisiace články

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info

Cookies