Prvé emisné zóny v nemeckých mestách. V Hamburgu uzavrú dve ulice. Dopad to bude mať aj na Slovensko

Nemecký Spolkový správny súd spresnil pravidlá zákazu vjazdu naftových vozidiel do miest. Rozlišuje medzi jednotlivými ulicami, kde ho mestá môžu vyhlásiť okamžite, a zavádzaním celých zakázaných zón, ku ktorému majú pristupovať postupne podľa veku vozidla a množstvo ním vypúšťaných škodlivín. Informáciu priniesla agentúra Reuters.

Čistota ovzdušia sa síce v Nemecku postupne zlepšuje, ale asi 70 miest ešte stále prekračuje povolenú hranicu európskej maximálnej koncentrácie NO2.

Ako prvé by k zátarase dvoch hlavných ulíc mohol ešte tento mesiac pristúpiť mesto Hamburg, nasledovať by mali Mníchov a Stuttgart a možné zákazy od roku 2019 zvažuje aj Berlín.

Že sú také zákazy právne prípustné, rozhodol Spolkový správny súd v Lipsku už pred tromi mesiacmi. Teraz k nemu vydal tridsaťtistránkové písomné zdôvodnenie.

“Takáto obmedzenie čo do intenzity neprekračujú iné zákazy umožňované cestným zákonom, s ktorými musia motoristi vždy počítať a prijať ich,” uviedol súd.

Zákaz je ďalší ranou automobilovému sektoru vo vlasti najväčších výrobcov áut na svete a nepríjemnosť pre kabinet kancelárky Angely Merkelovej, často kritizovaný za svoje tesné väzby na automobilový priemysel.

Vo Nemecku je registrovaných asi 15 miliónov osobných naftových vozidiel, ale len 2,7 milióna z nich spĺňa najnovšie európske emisné štandardy Euro 6. Pozorovatelia očakávajú, že rozsudok bude mať dopad aj na Slovensko, kam môže smerovať rad starších naftových áut z Nemecka, ktoré teraz zrejme výrazne stratia na cene.

Súvisiace články

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info

Cookies