TR SR vyzýva médiá, aby počas predvolebného obdobia dodržiavali princípy novinárskej etiky

sita

Podľa TR SR viaceré médiá nepriamo podporovali alebo dehonestovali konkrétne politické strany

Tlačovo-digitálna rada Slovenskej republiky (TR SR) vyzýva médiá, aby počas predvolebného obdobia dodržiavali princípy novinárskej etiky. V tlačovej správe, ktorú agentúre SITA zaslala tajomníčka rady Eva Pauliaková, to uviedla TR SR. Podľa rady došlo k porušeniu etického kódexu novinára a k neštandardnému prístupu viacerých médií, ktoré sú v rozpore s mravnými a hodnotovými štandardmi novinárskej práce. Ktoré konkrétne médiá tým myslí, neuviedla.

TR SR upriamuje pozornosť na etický kódex novinára, najmä v častiach na články 9 a 16. Podľa článku 9 musia byť inzercia a platené oznamy jasne označené. V prípade, že ide o komerčný text, článok nemôže vyvolávať dojem, že ide o nezávislé autorské dielo novinára. Novinár a médium majú právo aj povinnosť odmietnuť uverejniť skrytú reklamu.

Článok 16 uvádza, že novinár sa politicky neangažuje, ak by jeho politická činnosť mohla viesť ku konfliktu záujmov a spochybniť jeho nestrannosť alebo objektivitu. „Zaznamenali sme viacero porušení novinárske etiky zo strany viacerých médií, v ktorých došlo k propagovaniu alebo, naopak, k dehonestovaniu konkrétnych politických strán. Považujeme to za porušenie novinárskej etiky aj objektivity,“ povedala pre agentúru SITA Pauliaková.

TR SR je výkonným orgánom Asociácie na ochranu novinárskej etiky v oblasti etickej samoregulácie novinárov. TR SR rieši podnety upozorňujúce na porušovanie novinárskej etiky, ale aj podnety týkajúce sa bránenia novinárom v prístupe k informáciám.

Súvisiace články

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info

Cookies