Klienti pošty môžu využívať novú formu elektronickej komunikácie s colno-deklaračnými oddeleniami
Komunikácia s colno-deklaračnými oddeleniami prostredníctvom webovej stránky Slovenskej pošty prináša klientom prehľad a skráti čas samotného colného konania.
Klienti Slovenskej pošty, ktorí očakávajú zásielku zo zahraničia s potrebou jej preclenia, môžu od mája využívať novú formu elektronickej komunikácie s colno-deklaračnými oddeleniami. Cez webovú stránku pošty si môžu požiadať o využitie jej colno-deklaračných služieb pri preclievaní zásielok. Ako informovala hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková, v užívateľsky prehľadnom prostredí budú priamo „navedení“ na poskytnutie podkladov potrebných pre colné konanie. Pošta ponecháva aj možnosť „papierovej“ (emailovej) komunikácie, ktorá bola využívaná doteraz. Komunikácia s colno-deklaračnými oddeleniami prostredníctvom webovej stránky Slovenskej pošty prináša klientom prehľad a skráti čas samotného colného konania.
Pri príchode zásielky, pri ktorej je potrebné colné konanie, pošta zašle klientovi na email elektronické avízo o uložení zásielky do skladu dočasnej prekážky. Ak emailová adresa nie je uvedená, avízo je zaslané poštou. Po doručení avíza má zákazník možnosť poštu elektronicky požiadať o využitie jej colno-deklaračných služieb v colnom konaní, odmietnuť služby poskytované poštou alebo odmietnuť zásielku prostredníctvom webovej stránky pošty. Rovnakou cestou môže klient elektronicky predložiť dokumenty potrebné pre colné konanie.